Same w sobie mogą czasami powodować takie objawy jak zmęczenie, duszność lub obrzęk; nie zawsze łatwo jest określić, czy nowy objaw jest wynikiem przyjmowania leku czy też choroby podstawowej.
To jeden z powodów, dla których nowe objawy należy omówić z lekarzem, a nie diagnozować w domu.
Czy metoprolol może powodować obrzęk kostek?
Tak, ale kontekst ma znaczenie.
MedlinePlus wymienia obrzęk dłoni, stóp, kostek i podudzi jako jeden z niezbyt częstych, ale potencjalnie poważnych objawów zgłaszanych podczas stosowania metoprololu, w przypadku których pacjenci powinni niezwłocznie skontaktować się z lekarzem.
NHS zaleca również, aby zwrócić się o poradę lekarską, jeśli u osoby przyjmującej metoprolol wystąpi obrzęk kostek lub nóg oraz takie objawy, jak nasilenie duszności, ponieważ mogą one wskazywać na problemy z sercem.
Nie oznacza to jednak, że każdy obrzęk kostki u osób przyjmujących metoprolol był spowodowany lekiem.
Obrzęk może mieć wiele różnych przyczyn.
Jak wygląda obrzęk kostki?
Obrzęk związany z płynem
CIĄG DALSZY NA NASTĘPNEJ STRONIE